Pierwsza bardzo ważna zasada. Spłata subwencji nie będzie odbywać się automatycznie. Spłaty należy wykonywać osobiście poprzez bankowość internetową, na podstawie harmonogramu, który jest udostępniony w zakładce „Tarcza Finansowa PFR”. Harmonogram jest podzielony na 24 równe raty, z czego ostatnia rata to często rata wyrównująca. Zalecamy ustawienie zlecenia stałego w bankowości, które zwolni Państwa z pamiętania o comiesięcznych przelewach na spłatę subwencji. Proszę jedynie sprawdzić czy ostatnia rata nie różni się kwotowo od pozostałych. W bankowości znajdą Państwo rachunek, na jaki trzeba co miesiąc przelewać środki.
Poniżej prezentujemy ścieżkę, pod którą znajdziecie Państwo wszystkie wymienione powyżej informacje.
Logujemy się do bankowości internetowej i klikamy na zakładkę „Tarcza Finansowa PFR”
Następnie klikamy w zakładkę „Harmonogram spłat”
Tutaj mamy wszystkie szczegóły, czyli kwota do spłaty, liczba rat, numer rachunku do spłaty itd.
Na podstawie tych danych dokonujecie Państwo co miesiąc spłaty subwencji.
Nadpłata subwencji
W przypadku nadpłaty subwencji, prosimy o przelew minimum jednej kwoty raty subwencji na wskazany rachunek do spłaty. Spłata musi być poprzedzona złożeniem w Banku „Dyspozycji wcześniejszej spłaty subwencji” (załącznik poniżej). W deklaracji decydują Państwo, czy kwota nadpłaty ma pomniejszyć kwotę raty kapitałowej subwencji, czy też skrócić okres spłaty subwencji. Pismo powinno zostać złożone w Banku minimum 5 dni roboczych przed wskazaną datą nadpłaty.
Całkowita spłata subwencji
W przypadku całkowitej spłaty subwencji, prosimy o przelew całej kwoty na wskazany rachunek z tytułem przelewu „całkowita spłata subwencji”. Spłata musi być poprzedzona złożeniem w Banku „Dyspozycji wcześniejszej spłaty subwencji” (załącznik poniżej). Pismo powinno zostać złożone w placówce Banku minimum 5 dni roboczych przed wskazaną datą nadpłaty.
W razie jakichkolwiek wątpliwości, proszę o kontakt z Państwa opiekunami w naszym Banku.